onsdag 24 augusti 2011

Gräsänkling blues

Apan är bortrest i några dagar, vilket såklart är tråkigt. Han reste för fyra timmar sedan och jag saknar honom redan. Jag ska nog överleva, men det är ju alltid roligare när han är här. Jag ska dock försöka få lite grejer gjorda, men känner jag mig själv rätt kommer jag sitta fastklistrad framför datorn tills jag dör av ett brustet blodkärl i häcken. Jag skriver detta inlägg för att peppa mig själv att inte göra just det. Dö alltså. Eller... jag menar... äsch. Detta borde jag göra istället:

*jobba koncentrerat
*plotta
*laga och äta riktig mat
*tvätta mig och vara som folk, dvs ej såsa runt i morgonrock och pyjamas till eftermiddagen
*förbättra min dygnsrytm
*hugga sönder en madrass i många, många småbitar
*skriva en matsedel för nästa vecka
*ta promenader

All right!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar