söndag 6 november 2011

Just my 50 öre

Gjorde bort mig i mataffären igår kväll. Köpte ett choklad för 16,50 och kassörskan meddelade detta och jag lämnade fram 17 enkronor. Hon frågade om jag ville ha kvittot. Jag sade nej. Hon stod kvar och glodde på varubandet, nästa kund och varubandet igen. Jag stirrade på henne. Tänkte hon snuva mig på mina 50 öre?

Visst, 50 öre är inte mycket att gaffla om men rätt ska vara rätt, och inte tänkte hon väl bara skita i att ge tillbaka den? Hon glodde på mig. Jag glodde tillbaka och sade: "Öhm, jag fick nog inte den sista femtioöringen, va?" och hon bara: "Eh, nej, det finns inga sådana." Det tog mig några sekunder att koppla och sedan kände jag mig som världens största jubelidiot.

Jag hasplade ur mig något om "HAHAHAHA NEJ DET VAR JU LÄNGE SEDAN HAHAHAHA GLÖM DET" och pep därifrån fort som attan. En nackdel med att alltid låta sambon gå och handla har just uppenbarat sig. ^^;; Well, jag lär väl inte göra samma misstag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar