måndag 12 september 2011

Dagens...

Frukost: Tre rågkusemackor med smör ("ett bröd för tuffingar"), ett stort glas vatten, en halvliter hallondryck och en banan.

Kläder: En blå tunika och ett par trosor med citroner på. Inga brallor (än).

Låt på hjärnan: "L'enfant Trouvé" från Notre Dame de Paris. Kåmm schamä an schiän na ämä son määääätr!

Sak som gjorde mig glad: Apan som just kom hem och visade sig vara sötare än sötast. En trevlig liten tjatt med Strutsen. Tanken på den goda middagen vi ska laga idag. Att vi nog ska kolla på film ikväll.

Sak som gjorde mig irriterad: Att jag måste diska en megamonsterdisk för att kunna laga dagens middag. ;_; Att jag fick ett konstigt, egentligen harmlöst brev från Skatteverket, men det gjorde mig orolig sekunderna innan jag öppnade det. Att jag fick hem nytt material att arbeta med men saker fattades.

Sak som gjorde mig "O_o?": En ytlig bekants märkliga blogginlägg.

Mat: Tomatsoppa med fetaostmuffins. :9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar