onsdag 14 september 2011

Träd, hästar, svanar, disk

Apan sade imorse att han hade drömt att vi bråkat. Tydligen hade jag tyckt att han matchade och koordinerade färgerna på frukterna och bladen på det lilla trädet (!) som växte på hans huvud (!) på ett dåligt sätt, och han hade blivit irriterad för att det inte gick att göra något åt saken. Jag var visserligen sömnstörd och slutkörd, men jag skrattade gott åt detta en lång stund. Stackars kille! Mina sura perfektionist-tendenser har nu letat sig in i hans undermedvetena för att kritisera hans estetiska val även i sömnen. Inte kan jag väl hjälpa att det är snyggare om han sorterar de orangea bladen enligt det gyllene snittet...? ^^

Jag drömde för övrigt också att vi bråkade. Undrar varför, för den senaste veckan har vi verkligen haft det jättebra tillsammans. I min dröm blev vi ovänner för att jag tyckte att han rörde för lite vid mig. Han stormade ut och jag skrek något argt efter honom, och strax därefter kom ett jättelångt sms där han skrev att anledningen till att han stötte mig ifrån sig fysiskt var att jag inte uppmuntrade och visade tillräckligt intresse för hans passion för hästar (!).

Ooooookeeeej...

Jag tror Strutsen ska komma hit ikväll men jag har inte fått svar än. Vi skulle nog kolla på Black Swan som Apan hyrde. Jag är lite orolig för att se den - den verkar vara fin estetiskt sett, men utifrån vad jag läst och hört misstänker jag att den kommer vara märklig ur ett feministiskt perspektiv. Det känns lite jobbigt. Jag är en sådan efterbliven amatör när det gäller sådant att jag är rädd att jag kommer att fatta filmen fel. *bildningskomplex*

Dags att börja jobba. Jag har sovit knappt fem timmar inatt och klev ändå upp och diskade lite innan frukost. För detta känner jag mig duktig. Jag borde nog göra klart disken nu när frukosten är uppäten... Blergh. Men sedan ska jag jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar