torsdag 19 januari 2012

En lista som ingen bett om

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Gick sista terminen på gymnasiet och skrev på en skönlitterär berättelse som jag hade tjatat mig till att få skriva som specialarbete i trean, snarare än en riktig uppsats som man egentligen skulle. Den blev lång, men inte färdig. Fick MVG på den ändå. Jag minns den vintern, hur jag hade fått låna en dator att ha i mitt rum och jag bara skrev och skrev och skrev och var så inne i min berättelse och tyckte den var så bra. Dygnet runt skrev jag med febrig intensitet och (av någon anledning) Roger Pontares I vargens spår på repeat. Needless to say är det rejäl skämskuddevarning på den "boken" om jag till äventyrs skulle kika i den idag.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

I princip samma som nu - sitter på min rumpa hela dagarna och tuschar, färglägger, skriver och slösurfar. Jag bor på samma ställe och har samma intressen och umgänge. *trokit svar*

3. Fem snacks du gillar

Är glass snacks? Glass är fan bäst. Särskilt Rocky Road.

Torkade tranbär!

Frukter av alla de slag, även frysta

Mintchoklad (men äter det aldrig för jag får sådan gruvlig finnångest efteråt)

Ostchips ( -"- )

4. Fem sånger du kan hela texten till:

Alla låtar av Anders Glenmark, Orup, Army of Lovers och Di Leva från 80- och 90-talet.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

Köpa ett hem som jag verkligen trivdes i och som jag aldrig skulle behöva flytta ifrån, kanske någonstans där det var lagom varmt, lite som en ständig vår, där jag skulle bo med Apan och även Strutsen.

Anställa en person som tog hand om mig varje dag och såg till att jag alltid såg perfekt ut medelst hudbehandlingar, hårstyling, smink och klädval. Denna ytliga önskan sponsrad av tio års oavbruten utseendeångest, thank you very much.

Köpa presenter till de jag älskar. Många presenter.

Aldrig jobba på något tråkigt jobb, bara göra saker som jag tyckte var kul.

Ge pengar till organisationer och projekt som jag tyckte var viktiga.

6. Fem dåliga vanor:

Rör inte på mig tillräckligt. Jag har inga viktproblem, så det är inte det som är grejen, men jag är rädd att musklerna ska förtvina eller något. Ett tag gick jag en timmes promenad om dagen men det var länge sedan jag höll igång det. Borde börja igen, men det är så förbenat kallt. Snöblandat regn as we speak. >_< Det blir nog bättre till våren...

Har väldigt svårt att inte klämma och peta på äckliga saker i mitt fejs. Har dock blivit bättre på det efter lite terapi.

Är riktigt lat. Tänker ofta frasen "Äsch... det där får Apan göra när han kommer hem" och skäms när jag inser att jag just tänkt så, och tvingar mig göra saken bara därför. Damn you, Jiminy Cricket!!

Smular knäckebrödssmulor och skvätter apelsinkladd i tangentbordet när jag äter framför datorn... vilket jag gör hela tiden.

Kan ha ganska stort bekräftelsebehov och vara lite grälsjuk ibland.

7. Fem saker du gillar att göra:

Äta saker. "Gilla" är inte ett tillräckligt starkt ord här.

Hänga med Apan och Strutsen och göra vad som helst, t ex spela tv-spel och sällskapsspel, titta på film eller bara sitta och snacka om högt och lågt.

Glo på internet.

Läsa serier, gärna från amerikanskt indiefolk som är jämngamla med mig.

Intensivplöja en tv-seriebox med valfri kamrat, så pass hårt att man drömmer om karaktärerna på natten och blir ledsen när man måste skiljas åt när serien är slut.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:

Sex, knark, cigaretter, alkohol...

En OnePiece/ett par foppatofflor.

Något mintgrönt/ljusturkost plagg. Har alltid hatat den färgen. Dock har jag med åren till viss del börjat acceptera mörkare turkost (snarare petrol, men ja...) så man kanske inte ska säga aldrig - en dag sitter jag kanske där i en mintgrön OnePiece. Hu!

En vräkig mobil, tv eller hemmabiosystem bara för att försöka bräcka grannen. Jag funkar inte så.

En bil.

9. Fem favoritleksaker:

En fungerande dator, vilken som, så jag kan skriva, surfa och jobba.

Super Nintendo

PlayStation

Dvd-spelare

Salladsslunga

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:

Kungen, Jesus, Hitler, Napoleon, Michael Jackson, Marie Antoinette, Victor Hugo, Lady Di och bockstensmannen. Och du som läser detta.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar