onsdag 25 april 2012

Meudeblågg

Jag har fått BADBRALLOR!! Nu jäklar ska det badas! ...eller inte, men jag slipper i alla fall visa halva röven för övriga badnissar om jag vågar mig ner till stranden någon gång i år.
 


Tack Åhléns, för att ni tagit in några snygga, neutrala badshorts som 1) är till för tjejör och 2) passar till alla bikiniöverdelar. ♥

Måste säga att strandlivet känns rätt så avlägset än så länge, dock. Var är våren? ;_; Våren och tidiga hösten är mina favoritårstider, men fortsätter det i den här takten kommer våren bara att vara i några veckor, ju. Det går inte att njuta av blommande körsbärsträd och knoppande magnolior när det blåser och regnar och man bär långkalsonger, vinterjacka, halsduk och vantar, ju. Ju!! Jag brukar säga att efter Valborg lägger jag undan vinterjackan för säsongen, men det vete tusan om jag kommer göra det i år. Kommer väl smyga längs gatorna iklädd raggsockar och toppluva in i mitten av maj. Hu. Köpte vår/sommarskor igår, åtminstone.

Annat som shoppades igår var ett nytt, fint påslakan och hårgummiband. SPÄNNANDE. Efter turen på stan gick jag och Apan på Anytime och åt deras chiliburgare som är otroligt smaskig. Apan fick med halloumi och aubergine istället för biff. Enligt hemsidan ska man dessutom kunna köpa denna rätt på avhämtning för väldigt mycket mindre pengar, men eftersom sajten ifråga ser ut att vara tillverkad cirka 1997 är jag inte hundra på att det fortfarande stämmer. Vågade inte fråga personalen heller, eftersom det skulle kännas taskigt att säga att jag inte litade på hemsidan av den anledningen. <:)

Inatt kunde jag inte sova. Jag har som vanligt problem med dygnsrytmen, men eftersom jag gick en så lång promenad på och hem ifrån stan så trodde jag att jag skulle bli utmattad. Men icke. Försökte lägga mig vid 2:00 men somnade inte förrän omkring 3:30 (tror jag) och vaknade sedan vid 6:00 igen av att Apan skulle upp och gymma. Sedan kunde jag inte somna om, och nu är det nu. Så långt har jag hunnit koka gröt, skicka ett sms, lyssna på Novembernatt på repeat på låg volym och diska lite. Happy days.

mvh
En liten trött som inte vill ha gråblöt höst året runt

.

1 kommentar:

  1. Yaaay, badbyxor!! :D

    Yaaay, påslakan!! :D

    Bläääh, dålig sömn. :/ Men du är i alla fall uppe i bra tid - alltid något!

    Nu har jag ju visserligen sovit bra inatt, men det är ganska lustigt att jämföra våra bloggreaktioner på vädret idag! Jag lyckades njuta av både blommor och knoppar, är jag rädd (?). Kan dock hålla med om att det är kallt.

    SvaraRadera