torsdag 10 maj 2012

Avänjörs

Avengers var bra! Lite skämt, lite sorgligt, mycket spänning OCH väldigt snygga effekter, någonting jag normalt kan vara ganska gnällig över. Det enda jag inte riktigt kom överens med var skådisen som spelade Loke. Han övertygade inte helt som megaskurk med sin valpiga uppsyn och flyende haka, men så kan det vara ibland. Och Pepper, har hon blivit som alla de andra bikinibrudarna kring Stark nu, eller? Fyra otäcka chitauri-monster av fem kan filmen dock få. Awright!

 
Ser du Iron Man? Det gör jag.

Jag börjar bli trött på att vara förkyld och hosthacka dagarna i ända tills jag nästan klöks. Har knappt snutit mig på tre dagar nu i alla fall, så förhoppningsvis börjar det gå i rätt riktning, åtminstone! Idag är det dag 15 med sjukdom. Urk. Som grädde på moset är det dags att tillbe mångudinnan om bara någon dag eller möjligen redan ikväll. Urk x 2. Jag har också haft sömnproblem i en vecka. Urk x 3. Härda ut... härda ut.

En glad nyhet är att jag har köpt Super Mario Galaxy 2. Det ska bli roligt att testa! Det har ju fått jättefin kritik, och det första spelet var ju roligt det med (förutom sproinggfjäderbanorna, hu), så det ska bli kul att återse Mario och även Yoshi. Men först måste vi avsluta alla spel vi redan håller på med, känns det som. Det är hur många som helst.
  • Epic Mickey (Wii) - vi närmar oss slutet, tror jag?
  • Alias (PS2) - sista banan!
  • Tomb Raider (PS1) - vi har kommit till Atlantis så det kan inte vara jättelångt kvar
  • Mirror's Edge (PS3) - umm... vet inte, men vi har kanske spelat hälften?
  • Ivy the Kiwi? (Wii) - vi har klarat alla obligatoriska banor men inte spelat igenom bonusbanorna vi fick efter att ha tagit alla röda fjädrar
Som synes är vi duktiga på att börja spela spel och mindre duktiga på att avsluta dem. Ähum.

När vi var ute och gick härom dagen hittade Apan 60 spänn i sedlar i en buske. Han är helt otrolig på det. En gång hittade han 1000 kronor (!) och han hittar ständigt tior, femmor och enkronor på marken. Jag hittade också något. En knapp. Den var röd. Jag plockade inte upp den.


Det går framåt med Det Stora Projektet™ och om bara någon vecka kommer den näst sista femtedelen att vara färdig. Helt otroligt! Projektet har (för)följt oss så länge nu att det givetvis vore konstigt om vi aldrig kom till slutet, men ändå... Sista femtedelen! Omgwtfbbq (för att använda en förkortning som var cool 2005). Jag snackade lite löst med Apan igår om en inofficiell deadline för sista delen, och vi ska se om det går att genomföra (det tror jag knappast, men värt att försöka, i alla fall).

I övrigt... vet jag inte vad jag ska berätta. Min snorfyllda hjärna är för tillfället inte riktigt kapabel att utforma lika intellektuella och filosofiska inlägg som t ex Strutsen åstadkommer. Men han kanske har sovit bättre och/eller är mindre kraxigt krasslig.

Tess och Luddrik, han är en mumrik.

.

1 kommentar:

  1. Haha, flyende haka. Håller med om att Pepper hade för liten roll, men å andra inte lika liten som Janes.

    Hoppas du får vara frisk snart. Själv känner jag mig inte så lite hänging idag. Inte emo, inte sjuk, men hänging. Ordet är Blääghh.

    När jag var ute häromdagen hittade jag 22 kr i min ficka. Det du!

    Wow, du länkar till min blääghh!? Vad snäll du är. ^^

    SvaraRadera