onsdag 30 maj 2012

Poesi

Jag kollade igenom mina drafts i mailen och hittade följande tre guldkorn daterade augusti 2010. Jag tror att det är jag och Apan som har skrivit "dikter" genom att hitta på vartannat ord, men... jag kan ha fel. Kanske var det bara någon som fick feeling.

drömmarna vacklar vid horisonten
jag har storlek 44 i skor
jag minns inte vem jag är eller vad
men jag vet åtminstone att jag alltid kommer ha
mitt busskort vid min sida
sida sida gammal slida
på tapeten gråter en älg
stoppar mig full med gelatin och gråter
sorgen är som en puttrande kastrull som aldrig svalnar
med stora skor behövs inget busskort, älskling
jag flyger vart jag vill

himlens stjärnor bär glasögon av onyx
stickor i fingrarna har jag många
efter varje gång du stack stack stack lämnade mig
himlens stjärnors ljus når inte hit
men fingrar har jag många
dom behöver nog skarpare glas
eller onyx onyx onyx jag dör

snorren slokar över axeln
en mutta ropar i skymningen
ack, ve, hur ska detta sluta
jag går hem och lägger mig

.

2 kommentarer:

  1. Jag finner inga ord. Tack för att du delade med dig. ^^

    SvaraRadera
  2. Det var så lite. Själv tycker jag de är mycket vackra - det är så att ögonen tåras.

    SvaraRadera