onsdag 30 maj 2012

Blandat för en tia

Inatt drömde jag att Apan + alla Apans kollegor stod utanför vårt fönster och käbblade om något samtidigt som de försökte titta in i lägenheten (vi bor på första våningen). Jag blev rädd att de skulle ta sig in för jag ville inte träffa dem - well, inte kollegorna i alla fall - så jag pep iväg och drog till mitt jobb (!) på ett kontor (!). I drömmen kände jag igen min arbetsplats (fast jag mig veterligen aldrig har drömt om detta kontor förut) men inte arbetskamraterna som satt ganska tight utplacerade i lokalen. Jag armbågade mig ner på min stol, satte ner min väska på golvet till vänster om mig och vände mig mot kollegan till höger för att säga hej och påpeka att vi nog inte hade träffats förr eftersom jag oftast brukade vara på kontoret när ingen var där (?). Very well, jag smällde igång datorn bara för att upptäcka att skärmen fattades. "Fanken!" utbrast jag upprört och började leta efter den. Som tur är stod den under bänken, men det var lite svårt att få upp den eftersom det var så tight mellan alla bänkar och människor. 

Då hände plötsligt något jäkligt otäckt! Snubben till vänster om mig verkade få något slags psykbryt och gick till attack mot mig med en elvisp (!) som han började brumma med bara någon centimeter från mitt fejs. Jag skrek till, försökte rulla undan med kontorsstolen och parerade så att han började elvispa nere i min väska istället. Den var dessutom fylld med flytande vispgrädde så hans vispande kom väl till pass och snart var hela min arbetsplats ett ingräddat inferno. Han försökte återigen vispa på mig i syfte att skada mig, men jag kämpade för att trycka bort hans arm medan jag vrålade: "Vad GÖR du?! Vad fan gör du? Vad har jag gjort dig?!" Så vitt jag visste hade jag aldrig sett karln förut. Han såg helt galen ut och var verkligen fast bestämd att kötta sönder mig medelst elvisp och grädde.

Föreställ er den här en cm från ert fejs. Nä, precis.

Till slut lyckades jag fösa bort och böja hans arm mot honom så att det otäcka vispandet började komma allt närmare hans eget huvud istället. Jag gjorde inte det för att skada honom utan för att försvara mig själv, men det slutade med att han slice:ade ett jack i hakan och sedan stängdes maskinen av. Några andra kollegor kom förbi och såg förödelsen och blängde på mig som hade skadat honom på detta sätt. D: Han rullades iväg för att plåstras om och låg i resten av drömmen på en mysig bädd i hörnet av lokalen och var ompysslad medan alla hatade mig. ;_; Efter en stund kom randomly en annan kollega som visade sig vara Strutsens lillebror "Frillan" och tröstade mig och sade att han sett allt som hänt och var på min sida. Sedan pussade han mig på kinden.

JAG SKA ALDRIG SKAFFA ETT JOBB.

Som tur är hade jag även en underbar Kenneth-dröm inatt, woohoo! Men kommer skriva om den i ett osynligt inlägg för husfriden.

___________________________________

___________________________________

Nu har jag visserligen inte sett bidraget utan bara hört det, så kanske hade det en fantastisk scenshow som tog hela världen med storm och därmed påverkade omdömet, men... är det inte lite tragiskt att den absolut hetaste låten i Europa just nu låter som en gammal technohit från när jag gick i högstadiet 1998, med tillhörande doft av Adidas- och Fruit of the Loom-tröjor, jazzbyxor och avrakade, påmålade ögonbryn? Bifallet för låten är så enormt att till och med folk som inte gillar Melodifestivalen säger "...men det är faktiskt en jäkligt bra låt!". Hallå, den innehåller frasen "forever and ever together". Skärp er.
___________________________________

___________________________________

I  senaste avsnittet av 30 Rock som vi såg gjorde de en helt fantastiskt skojig parodi på en känd amerikansk serietidningshjälte. Måste ses! Strutsy-kalopsy, jag tittar på dig. Jag har också hittat på en egen briljant titel på ett icke-existerande avsnitt som jag tycker att de borde använda! "Looking for Lutz in all the wrong places". :D Frågan är bara hur jag får Tina Fey att uppmärksamma detta. Om jag hade kunnat skriva komedi hade jag gjort en fanfic på temat, men... det måste vara jättesvårt. Better leave that to the pros.
___________________________________

Kvalitetsböcker på Ica Maxi stormarknad:



.

2 kommentarer:

  1. Jösses vad du bloggat plötsligt ^^ Själv har jag inte haft någonting att säga på ett tag, vilket irriterar mig. Men jag har kanske lite för höga krav...

    Dina drömmar är alltid intressanta, och med så vansinnigt många detaljer, som alla känns symboliska på något sätt! Folk som glor in i lägenheten, arbetsplatsen dit du går när ingen annan är där, det lilla trånga kontoret, skärmen som fattas, mannen som tanklöst vill skada dig, elvispen i fejset, grädden, skulden på dig i slutet. Inget av det känns helt slumpmässigt tycker jag. *fascinerad* Får mig att önska att jag var skolad i post-Jungiansk drömtolkning! :B

    Håller med dig om Loreens låt. Jag såg bara vinnarframförandet av den, och bara för jag blev så häpen av att Sverige vann så sjukt stort (näst mest poäng någonsin?). Den var kanske så mycket bättre än alla andra tävlande, men jag gillade inte discobeatet och tyckte inte versen och refrängen passade ihop. Framträdandet var ganska nedtonat (i sammanhanget).

    SvaraRadera
  2. Jaaaa... fast jag skriver ju inget vettigt. Men jag har faktiskt saknat dina inlägg! Men inte velat tjata. <:3

    Haha, du är väl nästan skolad i det. Mer än gemene man, i alla fall. :B Tack för du tycker mina drömmar är intressanta i alla fall - det är du den första som gjort! PS. Hade DU velat att någon skulle köra en elvisp i ditt fejs? Y/N.

    Ja, eller hur, det verkar ju ha varit en jordskredsseger. Wtföö.

    SvaraRadera